tiistai 7. heinäkuuta 2015

Lähdetäänkö retkelle?



Se oli ensimmäisiä ajatuksia kun näin uuden kameralaukkuni, Lowepron Nova Sport 35L AW:n. Toi on oikeasti tosi iso siihen Canonin pieneen laukkuun verrattuna, mutta toisaalta tonne mahtuu hyvin muutakin tavaraa kun lähtee kuvaamaan. Kuvasta näkeekin minkälaiseen järjestykseen tavarat laitoin. Noita väliseiniä tuli ihan miljoona, mutta aika vähälle ne karsin. Tossa isossa lohkossa meinasin pitää lähinnä juomista ja syömistä ja kuvauksen aikana siinä olleet objektiivit jäävät varmasti kotiin.

Uusi kameralaukku täytyi hankkia sen takia että ostin uuden objektiivin, Sigman 70-200mm f/2.8. Olen aina vain ajatellut etten ikinä saa hankittua näin kallista objektiivia, mutta niin vain lähti tilaus Rajalalle. Tietenkin Canonin olisi ollut vielä kalliimpi, mutta olen varsin tyytyväinen tähän. Tekisi vain ihan kauheasti mieli kuvaamaan kisoja tai muita heppajuttuja, mutta aika ei tunnu riittävän ja kisoihin en oikein pääse kauemmaksi.

Alkujärkytys oli aika samaa luokkaa kuin kameralaukussakin ja onhan toi aika ison näkönen vastavalosuojan kanssa. Pituuden lisäksi painoa löytyy ihan mukavasti ja vapaalla kädellä videointi ei oikein luonnistunut eli mun pitää vissiin ottaa vähälle käytölle jäänyt jalusta käyttöön. 


Tässä vielä muutama kyseisellä objektiivilla otettu kuva.

Ellin koirat Milka ja Martta




4 kommenttia:

  1. Eikää, ihana putki, haluan!
    Jos joskus teet kuvausreissuja ja täällä päin liikuskelet niin tervetuloa vaan meille. :D Hehe, ei vaan oikeesti ois joskus kiva saada joku huippukuvaaja paikalle, näitä sun ottamia kuvia blogissa kun kattelee niin ei voi muuta kuin ihailla. :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nää sun kommentit on aina niin piristäviä! Mut ois kyllä aika siistii tulla käymää teillä :D

      Poista
  2. Vou, on siinä putkella mittaa :D Paljonko tuo putki sitten oikein painaa?

    Oon ite nyt hankkimassa toista objektiivia ton kittiputken lisäksi ja oon harkitsemassa Sigman 70-300mm f/4-5.6 DG Macroa. Kokemuksia tästä putkesta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On joo! Ja kun katoin niin objektiivi painaa reilu 1300g ja siihen vielä kameran runko 580g :D Ja tuosta mulla ei oo kokemusta, tää mun eka Sigma :)

      Poista