maanantai 9. toukokuuta 2016

M-Riders 1-tason koulukisat 7.5

Yksistä kisoista selvitty ja heti perään toiset, joista suoriuduttiin kunnialla läpi. Olin vissiin jännittykseni jännittänyt jo torstaille kun ei mua kerta kaikkiaan jännittänyt enää lauantaina. Muistan kyllä nekin aamut kun ei ole pystynyt edes syömään mitään jännityksen takia, mutta viimeistään siinä vaiheessa kun pääsee hevosen selkään niin jännitys katoaa. 

Menin siis Blondilla C-merkin kouluohjelman. Tanja meni Blondilla ennen mua, joten kävelytin Ladjaa verkan ja radan ajan. Mun ja Tanjan ratojen välissä oli neljä ratsukkoa ja panikoin hieman etten ehdi edes verkkaamaan. Tätä tunnetta auttoi vielä se, että ehdin nousta maneesissa selkään ja sen jälkeen pyydettiinkin jo kisaradan päätyyn. Jotenkin ajattelin että siinä on hankala verkata, mutta ei ollenkaan ja olihan Blondi jo verkattu valmiiksi. Siispä mulla ei ollut mitään hätää ja tein joitain rataan kuuluvia juttuja. Blondi kuitenkin jännittyi jonkin verran ja ihan kohta oli jo mun vuoro. Ajattelin jo että mitähän tästäkin tulee.

Lopulta tuli mun vuoro mennä aitojen sisäpuolelle ja ratsastin ehkäpä elämäni parhaan kouluradan. En ole nähnyt omaa ratsastusta videolta ihan hetkeen ja täytyy sanoa että oli taas hyötyä. Oon yrittänyt miettiä tosi paljon että oikeasti istun siellä selässä, mutta en näköjään istu. Mun jalat heiluu nököjään aivan järjettömästi, tähänkin pitää siis alkaa kiinnittää huomiota.

Radalla yritin panostaa täsmällisyyteen, koska sillä pärjää C:ssä jo pitkälle ja tässä onnistuinkin mielestäni hyvin. Parhaiten radalta jäivät mieleen askeleenpidennys, joka ei oikein lähtenyt sekä liian pitkäksi mennyt oikea laukka. Laukka kokonaisuudessaan jäi kuitenkin positiivisesti mieleen, koska odotin nostoissa jonkin sortin räjähdystä, mutta oikein rauhallisesti meni. Alku- ja loputervehdyksissä voisin toki odottaa että hevonen on pysähtynyt kunnolla. Radan jälkeen mulla oli tosi hyvä fiilis, koska rata tuntui oikeasti menneen hyvin.

Jäätiin odottamaan tuloksia kentän viereen. Tanja oli keikkunut Blondilla ekana ja siellä pysyikin, minä taas löysin itseni jaetulta toiselta sijalta prosentein 60,844.


Kuvat ottanut Krista Väisänen

Videon on ottanut Pia

2 kommenttia:

  1. Vau, teillä meni taas kerran tosi hyvin :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Onneksi välillä myös tuntuu siltä että meni hyvin :D

      Poista